• Yo en Sor 2 fotos
  • Bram en Farah
  • Fitness
  • Jordao en Joop biceps
  • Yo en Sor push up
  • Joop en Inge
  • nw9
  • Jordao en Joop
  • senior 3

Groepslessen


Body Shape

Body Shape is een les voor mensen die niet van choreografie houden maar wel graag hun lichaam in shape willen brengen. De les begint met een eenvoudige warming up van 10 minuten. Daarna pakken wij binnen een uur alle spieren aan d.m.v. oefeningen met diverse attributen zoals dumbells, elastieken etc. U traint op krachtuithoudingsvermogen.

Bootcamp indoor

Geef u van te voren op via 0627145913

Dynamische oefeningen op kracht- en uithoudingsvermogen worden achter elkaar 1 minuut uitgevoerd wat zichtbaar is op een grote klok. Tussen de oefeningen door heeft u 20 seconden de tijd om door te draaien naar de volgende oefening.
In deze functionele les waar kracht en uithoudingsvermogen wordt afgewisseld maken we gebruik van; TRX, kettlebell, medicine ball, kickbag, touwen, T-bar, halters, dumbells, optrekken - resistance bands etc..

Springen hoeft niet in deze les. Alternatieven worden aanboden ook wanneer u een blessure heeft. Zo kan iedereen meedoen op eigen niveau.

Alle materialen zijn voor de les schoon en worden na de les weer schoon gemaakt.
Met de wissel van de oefeningen kunt u eventueel uw eigen tube desinfectie handgel meenemen en gebruiken.
Een handdoek gebruiken bij elke oefening is verpicht!

DANCE HITS

Geef u van te voren op via 0627145913

Dans eenvoudige moves op de hits uit de top 40 van vroeger en NU!
Funky, salsa, hiphop, merenque, dance etc.. alles komt er in voor.
Werken aan uw uithoudingsvermogen en calorieën verbranden is in deze les echt een feest!!

Fitness Allround Training

Op een veilige manier maakt de instructeur een afwisselende allround fitness training waarbij alle spiergroepen worden aanpakt met oefeningen op de krachttoestellen en losse oefeningen met gewichten. De uithoudingsvermogen wordt getraind op de cardiotoestellen. Deze les is voor elk niveau. Ook voor mensen met een blessure. Oefeningen worden aangepast waar nodig is.

Jeugd Fitness tot 19.00

Maandag t/m vrijdag tussen 16.00 tot 19:00 jeugd fitness.

Op deze tijden is er altijd begeleiding van een instructeur waardoor het trainen veilig is.

Voor de jeugd van 10 t/m 15 jaar maakt de instructeur een fitness training met uitdagende oefeningen voor het hele lichaam. Tijdens de training let de instructeur op de lichaamshouding en uitvoering van de oefening.

Degene die er klaar voor zijn uit de leeftijdsgroep 10 t/m 15 jaar kan net als 16 jaar en ouder aan alle
(volwassen)groepslessen meedoen en trainen in de fitness tijdens onze openingstijden.
De instructeur bepaald voor wie dat geldt.

Kick & Punch

Geef u van te voren op via 0627145913

Kick & Punch is plezier, samenwerken, lachen en uit uw dak gaan! U kunt al uw negatieve energie en stress lekker botvieren op de bokszak. De lessen hebben een hoog verslavingsgevaar, hebben we gemerkt. U maakt boks- en traptechnieken op een bokszak. U werkt veel samen en motiveert elkaar, er wordt echter op geen enkel moment met een sparringpartner gewerkt. U wordt gemotiveerd door de lekkere muziek, maar u hoeft niet op het ritme van de muziek te werken als u dat niet wilt. Dit is een van de redenen dat er ook veel mannen aan Kick & Punch meedoen. Iedereen kan meedoen en op zijn of haar eigen niveau en tempo werken."

The Ultimate Workout; U verliest vet, verstevigt uw spieren en uw conditie gaat met sprongen vooruit zonder dat u door heeft dat u hard bezig bent, want u gaat helemaal uit uw dak en het uur vliegt voorbij!
Let´s Kick Some...

Kids Dance Hits

Dance Hits nu ook voor jongeren vanaf groep 3 op de woensdag.
De les start zodra de kids mogen dansen in de sportschool.

Makkelijke en swingende moves op de hitsvan NU maakt deze les een feest!
Door eenvoudige dansbewegingen kunnen de kids gelijk meedansen. Zo kunnen zij op een leuke manier goed hun energie kwijt!

Tijdens de Koningspelen op school De Lei kunnen de groepen 3 en 4 alvast een proefles Kids Dance Hits meedoen.

Pilates

Een training waarbij uw voornamelijk core spieren (buik/rug) versterkt, flexibiliteit en balans traint.

Pilates, of de Pilatesmethode is een fitnesssysteem uitgewerkt in het begin van de 20e eeuw door Joseph Pilates.
Pilates ontwikkelde zijn methode tijdens de Eerste Wereldoorlog met de bedoeling het revalidatieprogramma voor oorlogsveteranen te verbeteren. Mede door zijn overtuiging dat geestelijke en lichamelijke gezondheid met elkaar verweven zijn, beval hij een aantal oefeningen aan met de nadruk op gecontroleerde precieze bewegingen. Die moesten de gewonde soldaten helpen hun gezondheid terug te vinden en hun belangrijkste spieren te verstevigen.
Nu vind u Pilates ook in de sportschool terug om vooral de core (buik/rug) spieren te versterken, en de flexibiliteit en balans van uw lichaam te verbeteren.

Pump

Geef u van te voren op via 0627145913

Pump is een groepstraining waarbij gebruik wordt gemaakt van een halter met gewichten. Door middel van fitnessoefeningen op muziek worden alle spiergroepen aangepakt.
U traint op kracht- en spieruithoudingsvermogen.
Spieren geven meer kracht, voorkomt blessures en gooit uw verbranding omhoog!

Senioren Fit tot 11.30

Vitaal ouder worden? Wie wil dat nu niet?

Elke ochtend om 10:00 gezelligheid!!
Tussen 10.00 en 11.30 staat er een instructeur voor u klaar.
Onder begeleiding van een instructeur wordt er een training in de fitness gegeven. Deze les is toegankelijk voor elk niveau. Ook mensen met blessures en/of medische klachten kunnen aan deze les meedoen.
De instructeur maakt een afwisselende training in de fitness. Tijdens de begeleiding wordt er goed gelet op de houding en uitvoering van de bewegingen.
De training start met een warming up van 10 minuten op de cardiotoestellen (fiets, loopband, roeimachine etc.) daarna pakken we alle spieren aan met oefening op de krachttoestellen en losse oefeningen. Na afloop wordt er nog even goed gezweet op de cardiotoestellen.

Spinning

Geef u van te voren op via 0627145913

Het indoor-fietsprogramma is voor iedereen die calorieën wilt verbranden en aan zijn uithoudingsvermogen (longinhoud) wilt werken. Veel zweten, tempo variaties en spetterende muziek zorgen ervoor dat u in een flow komt en niet meer te stoppen bent. Doordat u zelf de weerstand kan bepalen, traint u op uw eigen niveau.

XCO

Geef u van te voren op via 0627145913

XCO staat voor Extreme Core, een intensieve training waarbij effectiviteit en plezier samengaan.
De XCO workout is een ultieme core training (de kern van rug-, buik- en heupspieren) met behulp van een XCO-buis.
De rode XCO- buis bevat een bewegende massa granulaat. Aan het begin en aan het einde van elke beweging zorgt de XCO-buis voor extra belasting van de spieren en bindweefsel door het hele lichaam. Dit speciale effect staat bekend als ‘Reactive Impact’ en biedt u de beste training voor uw core!
Ook uw uithoudingsvermogen wordt getraind en calorieën verbrand!

Trainingsmethodes

1. Krachttraining/Spierversterkende oefeningen

Door met weerstand of eigen lichaamsgewicht te trainen wordt u sterker en vergroot u uw spiermassa. Een spiercel is levend en vraagt de gehele dag door energie. Hoe meer spiermassa u heeft hoe meer energie u verbruikt waardoor uw verbranding harder gaat werken. 

2. Conditie/Uithoudingsvermogen

Met fietsen, hardlopen, aerobics etc. vergoot u uw longinhoud (VO2max) zodat u alle dagelijkse bezigheden makkelijker volhoud. De hartslag gaat tijdens deze training omhoog. Hierdoor verbrandt u veel calorieën. 

3. Flexibiliteit

Het trainen van souplesse en lenigheid.

4. Mobiliteit

Bewegingsmogelijkheid vergroten.

5. Balans

Het bewaren van uw evenwicht tijdens bewegingen.

6. Snelheid

Explosief trainen zorgt ervoor  dat u steeds sneller wordt.

7. Sprongkracht

Door de oefeningen springend uit te voeren voelt u uw hartslag omhoog gaan en uw benen zwaarder worden. Met het trainen van de sprongkracht verminderd de verzuring in de benen en kunt u steeds hoger springen.

 
    • Locatie

      Sport & Fitness Leimuiden
       
      Noordeinde 112
      2451 AJ Leimuiden
       
      0172 852365
       
      This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
    • Volg ons