• slide 1
  • slide 3
  • slide 4
  • slide 5
  • slide 6
  • slide 7
  • slide 8
  • slide 9
  • slide 10
  • slide 11

Groepslessen


Aerobics

Eenvoudige aerobics passen die we aanleren in 3 blokken zorgen voor een goede fun training op uithoudingsvermogen.
Let's burn!

BBB

In deze workout leggen we het accent op het trainen van de buik/onderrug, billen en benen.
Een oefening heeft 3 levels. Elke level wordt de oefening verzwaard om zo de buik, billen en benen goed te trainen zodat jij meer vorm en kracht krijgt.
Voor de getrainde deelnemers kunnen er gewichten bij de oefeningen worden gebruikt.
Dit is niet perse nodig want de oefeningen met 3 levels geven al een verzwaring

Body Shape

Geef je van te voren op via 0627145913

Body Shape is een les voor mensen die niet van choreografie houden maar wel graag hun lichaam in shape willen brengen. De les begint met een eenvoudige warming up van 10 minuten. Daarna pakken wij binnen een uur alle spiergroepen aan d.m.v. oefeningen met dumbells en beengewichten.
Net als de BBB werken we ook in deze les met 3 levels bij iedere oefening. Elke level geeft een verzwaring aan de oefening waardoor jij meer kracht en vorm krijgt.

Bootcamp indoor

Geef je van te voren op via 0627145913

Met opzwepende muziek en een trainer die jou de gehele les motiveert worden dynamische oefeningen op kracht- en uithoudingsvermogen afgewisseld.
2 rondes van 20 oefeningen worden achter elkaar 1 minuut uitgevoerd wat zichtbaar is op een grote klok. Tussen de oefeningen door heb je 20 seconden de tijd om door te draaien naar de volgende oefening.
In deze functionele les maken we gebruik van; TRX, kettlebell, medicine ball, bokszak, battle rope, T-bar, halters, dumbells, optrekken - resistance bands, trampoline, slide board etc..

Springen hoeft niet in deze les. Alternatieven worden aangeboden ook wanneer je een blessure hebt. Zo kan iedereen meedoen op eigen niveau.

Alle materialen zijn voor de les schoon en worden na de les weer schoon gemaakt.
Gebruik een handdoek bij elke oefening en neem een desinfectie spray/gel mee (verkrijgbaar bij Kruidvat) zodat je deze met de wissel van de oefeningen kan gebruiken.

Cardio & Shape

Geef je van te voren op via 0627145913

Een afwisselende 50/50 les waarin we 30 minuten de uithoudingsvermogen trainen en 30 minuten krachtoefeningen uitvoeren voor de BBB's (buik, billen en benen).

De training op uithoudingsvermogen is steeds weer iets anders zoals; eenvoudige aerobics, steps, XCO of Thai-Bo.
Uitleg van deze trainingen zie je bij de omschrijving groepslessen.

Easy Steps

Easy Steps is een les om jouw uithoudingsvermogen en beenspieren te trainen.
Deze les heeft een hoop fun gehalte door de eenvoudige choreo (stappen) op een step (verhoging).
Deze choreo afleiding laat je knallen over de step!
Hierdoor heb je minder in de gaten dat je vermoeid raakt maar ondertussen wel jouw longinhoud vergroot en calorieën verbrand!

Full Body Training tot 11.30

Van 10.00 tot 11.30 wordt er onder begeleiding van een instructeur een Full Body training in de fitness gegeven. Deze training is toegankelijk voor elk niveau. Ook mensen met blessures en/of medische klachten kunnen aan deze training meedoen.
De instructeur maakt een afwisselende training in de fitness.
Tijdens de begeleiding wordt er goed gelet op de houding en uitvoering van de bewegingen.
De training start met een warming up van 10 minuten op de cardiotoestellen (fiets, loopband, roeimachine etc.) daarna pakken we alle spieren aan met oefening op de krachttoestellen en losse oefeningen.

Jeugd Bootcamp Indoor

Met opzwepende muziek en een trainer die jou de gehele les motiveert worden dynamische oefeningen op kracht- en uithoudingsvermogen afgewisseld.
2 rondes van 20 oefeningen worden achter elkaar 1 minuut uitgevoerd wat zichtbaar is op een grote klok. Tussen de oefeningen door heb je 20 seconden de tijd om door te draaien naar de volgende oefening.
In deze functionele les maken we gebruik van; TRX, kettlebell, medicine ball, bokszak, battle rope, T-bar, halters, dumbells, optrekken - resistance bands, trampoline, spinningfiets, slide board etc..

Alle materialen zijn voor de les schoon en worden na de les weer schoon gemaakt.
Gebruik een handdoek bij elke oefening.

Jeugd Fitness

Voor de jeugd van 7 t/m 15 jaar maakt de instructeur een fitness training met uitdagende oefeningen voor het hele lichaam. Tijdens de training let de instructeur op de lichaamshouding en uitvoering van de oefening.

Degene die er klaar voor zijn uit de leeftijdsgroep 10 t/m 15 jaar kan net als 16 jaar en ouder aan de
(volwassen)groepslessen meedoen en trainen in de fitness tijdens onze openingstijden.
De instructeur bepaald voor wie dat geldt!!

Jeugd Fitness / Bootcamp

Zie omschrijving Jeugd Fitness en Bootcamp Indoor

Kickboksen / Zaktraining

Geef je van te voren op via 0627145913

Een conditietraining waarbij stoot- en traptechnieken worden gebruikt vanuit het (kick)boksen. In deze les heb je handschoenen en scheenbeschermers nodig.

Pilates

Geef je van te voren op via 0627145913

Een training waarbij je voornamelijk core spieren (buik/rug) versterkt, flexibiliteit en balans traint.

Pilates, of de Pilatesmethode is een fitnesssysteem uitgewerkt in het begin van de 20e eeuw door Joseph Pilates.
Pilates ontwikkelde zijn methode tijdens de Eerste Wereldoorlog met de bedoeling het revalidatieprogramma voor oorlogsveteranen te verbeteren. Mede door zijn overtuiging dat geestelijke en lichamelijke gezondheid met elkaar verweven zijn, beval hij een aantal oefeningen aan met de nadruk op gecontroleerde precieze bewegingen. Die moesten de gewonde soldaten helpen hun gezondheid terug te vinden en hun belangrijkste spieren te verstevigen.
Nu vind je Pilates ook in de sportschool terug om vooral de core (buik/rug) spieren te versterken, en de flexibiliteit en balans van jouw lichaam te verbeteren.

Pump

Geef je van te voren op via 0627145913

Pump is een groepstraining waarbij gebruik wordt gemaakt van een halter met gewichten. Door middel van fitnessoefeningen op muziek worden alle spiergroepen aangepakt.
Je traint op kracht- en spieruithoudingsvermogen.
Spieren geven meer kracht en vorm. Het voorkomt blessures en gooit jouw verbranding omhoog!

Senioren Fit tot 11.30

Vitaal ouder worden? Wie wil dat nu niet?

Elke maandag-, woensdag- en vrijdagochtend van 10:00 tot 11.30 gezelligheid!!
Trainen op de muziek hits uit de jaren 60's 70's & 80's geeft een gezellige sfeer.

Tussen 10.00 en 11.30 staat er een instructeur voor jou klaar.
Op een veilige manier gelet op de houding en uitvoering van de bewegingen maakt de instructeur een afwisselende Full Body Training waarbij alle spiergroepen worden aanpakt op krachttoestellen en met losse oefeningen. De uithoudingsvermogen trainen we op de cardiotoestellen (loopband, roeimachine, fiets, crosstrainer etc..).
De oefenigen worden aangepast waar nodig is zodat jij op jouw eigen niveau kan trainen. Ook wanneer je een blessure of medische klacht hebt kan je meedoen.

Thai-Bo

Een training die de hartslag goed omhoog brengt!
Opbouwend maken we 3 cardio blokken die stoot- en traptechnieken vanuit het kickboksen bevatten.
Krachtige stoot- en trapbewegingen waarbij je veel buik- en rugspieren traint. Ook lenigheid en balans zijn van toepassing bij deze training.

XCO

XCO staat voor Extreme Core, een intensieve training waarbij effectiviteit en plezier samengaan.
De XCO workout is een ultieme core training (de kern van rug-, buik- en heupspieren) met behulp van een XCO-buis.
De rode XCO- buis bevat een bewegende massa granulaat. Aan het begin en aan het einde van elke beweging zorgt de XCO-buis voor extra belasting van de spieren en bindweefsel door het hele lichaam. Dit speciale effect staat bekend als ‘Reactive Impact’ en biedt je de beste training voor jouw core!
Ook de uithoudingsvermogen wordt getraind en calorieën verbrand!

Trainingsmethodes

1. Krachttraining/Spierversterkende oefeningen

Door met weerstand of eigen lichaamsgewicht te trainen wordt u sterker en vergroot u uw spiermassa. Een spiercel is levend en vraagt de gehele dag door energie. Hoe meer spiermassa u heeft hoe meer energie u verbruikt waardoor uw verbranding harder gaat werken. 

2. Conditie/Uithoudingsvermogen

Met fietsen, hardlopen, aerobics etc. vergoot u uw longinhoud (VO2max) zodat u alle dagelijkse bezigheden makkelijker volhoud. De hartslag gaat tijdens deze training omhoog. Hierdoor verbrandt u veel calorieën. 

3. Flexibiliteit

Het trainen van souplesse en lenigheid.

4. Mobiliteit

Bewegingsmogelijkheid vergroten.

5. Balans

Het bewaren van uw evenwicht tijdens bewegingen.

6. Snelheid

Explosief trainen zorgt ervoor  dat u steeds sneller wordt.

7. Sprongkracht

Door de oefeningen springend uit te voeren voelt u uw hartslag omhoog gaan en uw benen zwaarder worden. Met het trainen van de sprongkracht verminderd de verzuring in de benen en kunt u steeds hoger springen.

 
    • Locatie

      Sport & Fitness Leimuiden
       
      Noordeinde 112
      2451 AJ Leimuiden
       
      +31 (0)172 852365
       
      This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
    • Volg ons